کد خبر:
۱۰۶۹۳۳ ۱۵:۰۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۲
منصوری مطرح کرد:
پارادوکس خودروسازان؛ تولید خودروی ملی با هزار و 660 دلار ارزبری!
پدال نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در صورتی که خودروسازان در تولید خودرو به خودکفایی رسیده بودند در حال حاضر تولید پراید هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری نداشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبتهای وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه تولید پراید هزار و 660 دلار ارزبری دارد، گفت: ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبتهای پیشین آنها شعاری بیش نبوده چراکه تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند.
ضرورت استفاده از ظرفیت شرکتهای داخلی برای تولید قطعات
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کردند اما نتوانستند طی این سالها تولید خودرو را بومیسازی کنند، افزود: خودروسازان باید قطعات وارداتی برای تولید پراید – که براساس صحبتهای خودشان حدود یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد- را لیست کرده و اعلام کنند تا قطعه سازان خصوصی در داخل اقدامات لازم برای بومیسازی این قطعات را انجام دهند.
ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبتهای پیشین آنها شعاری بیش نبوده چراکه تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند
وی با بیان اینکه در گذشته از فعالیت صنعتگران داخلی جلوگیری میشد، اظهار کرد: اگرچه تمایل خودروسازان واردات قطعه است اما با اعمال تحریمها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.
خودروسازان به دنبال واردات قطعه بودند
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان در سالهای گذشته به دنبال واردات قطعه بودند و ارزبری خودروهای داخلی گواه این ادعا است، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان قطعات موردنیاز تولید را از شرکت های داخلی تهیه میکردند شرایط کنونی به وجود نمیآمد.
10 درصد قطعات وارداتی موردنیاز تولید پراید یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه 10 درصد قطعات موردنیاز تولید پراید وارداتی است و واردات این قطعات یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد اما خودروسازان برای تامین 90 درصد قطعات باقی مانده -که از داخل تامین میشود- حدود 16 میلیون هزینه میکنند.
فروش نقدی و اقساطی خودروسازان متوقف شود
منصوری درباره فروش اقساطی ایران خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در وهله نخست باید خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند سپس به دنبال فروش نقدی و اقساطی باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه خودروسازان به دنبال جلوگیری از حضور دلالان در بازار به واسطه فروش اقساطی است اما واسطهها به راحتی میتوانند با قولنامه خرید و فروش خود را را انجام دهند.
ضرورت استفاده از ظرفیت شرکتهای داخلی برای تولید قطعات
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کردند اما نتوانستند طی این سالها تولید خودرو را بومیسازی کنند، افزود: خودروسازان باید قطعات وارداتی برای تولید پراید – که براساس صحبتهای خودشان حدود یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد- را لیست کرده و اعلام کنند تا قطعه سازان خصوصی در داخل اقدامات لازم برای بومیسازی این قطعات را انجام دهند.
ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبتهای پیشین آنها شعاری بیش نبوده چراکه تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند
وی با بیان اینکه در گذشته از فعالیت صنعتگران داخلی جلوگیری میشد، اظهار کرد: اگرچه تمایل خودروسازان واردات قطعه است اما با اعمال تحریمها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.
خودروسازان به دنبال واردات قطعه بودند
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان در سالهای گذشته به دنبال واردات قطعه بودند و ارزبری خودروهای داخلی گواه این ادعا است، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان قطعات موردنیاز تولید را از شرکت های داخلی تهیه میکردند شرایط کنونی به وجود نمیآمد.
10 درصد قطعات وارداتی موردنیاز تولید پراید یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه 10 درصد قطعات موردنیاز تولید پراید وارداتی است و واردات این قطعات یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد اما خودروسازان برای تامین 90 درصد قطعات باقی مانده -که از داخل تامین میشود- حدود 16 میلیون هزینه میکنند.
فروش نقدی و اقساطی خودروسازان متوقف شود
منصوری درباره فروش اقساطی ایران خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در وهله نخست باید خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند سپس به دنبال فروش نقدی و اقساطی باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه خودروسازان به دنبال جلوگیری از حضور دلالان در بازار به واسطه فروش اقساطی است اما واسطهها به راحتی میتوانند با قولنامه خرید و فروش خود را را انجام دهند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها