کد خبر:
۱۰۶۸۵۴ ۱۴:۰۸
۱۳۹۸/۰۴/۱۱
مدیرعامل ایران خودرو
ظرف 4 ماه آینده خودروهای ناقص تکمیل خواهند شد
پدال نیوز: مدیر عامل ایران خودرو از تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه تا ۴ماه آینده خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ هاشم یکه زارع در گفتو گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آمار اعلام شده درباره تعداد خودروهای ناقص، بیان کرد: کمتر از 100هزار خودروی ناقص داریم و اینکه اعلام می کنند ما 100 هزار خودروی ناقص داریم درست نیست.
وی ادامه داد: یکسری تولید جاری داریم و تعدادی هم خودرو در کف کارخانه ماندهاند و هر دو باید با هم پیش بروند اما ظرف 4ماه آینده خودروهای ناقص تکمیل خواهند شد.
یکه زارع همچنین با اشاره به مطالبات معوق قطعهسازان گفت: طبق مصوبه سال گذشته قرار بود جمعا به مبلغ 11هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که 4هزار میلیارد تومان آن ریالی و 844میلیون یورو ارز بود؛ از این میزان 4هزار میلیارد تومان ریالی تقریبا پرداخت شده و ما نیز تا حدودی مطالبات قطعهسازان را دادهایم اما اگر 844میلیون یورو (تسهیلات ارزی) نیز تامین شود و در اختیار خودروسازان و قطعهسازان قرار گیرد موتور تولید روشن خواهد شد.
او اضافه کرد: البته برخی اظهار میکنند که اگر این مبلغ ارزی نیز به صورت ریالی پرداخت شود راهکار بهتری است که باید بررسی شود.
مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: قطعهسازان 4هزار میلیارد تومان تسهیلات را کافی نمیدانند اما اگر تسهیلات ارزی در کنار آن پرداخت شود برای امسال کافی است و منجر به برون رفت از وضعیت فعلی خواهد شد.
وی همچنین به مسئله خصوصی سازی شرکتهای خودروسازی اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت وعده داده تا پایان سال جاری و حداکثر تا سال 99، شرکتهای خودروسازی واگذار خواهند شد، اگر این تصمیم جدی گرفته شود و مانند وعدههای گذشته نباشد، این اقدام در مدت تعیین شده غیرممکن نیست.
وی ادامه داد: یکسری تولید جاری داریم و تعدادی هم خودرو در کف کارخانه ماندهاند و هر دو باید با هم پیش بروند اما ظرف 4ماه آینده خودروهای ناقص تکمیل خواهند شد.
یکه زارع همچنین با اشاره به مطالبات معوق قطعهسازان گفت: طبق مصوبه سال گذشته قرار بود جمعا به مبلغ 11هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که 4هزار میلیارد تومان آن ریالی و 844میلیون یورو ارز بود؛ از این میزان 4هزار میلیارد تومان ریالی تقریبا پرداخت شده و ما نیز تا حدودی مطالبات قطعهسازان را دادهایم اما اگر 844میلیون یورو (تسهیلات ارزی) نیز تامین شود و در اختیار خودروسازان و قطعهسازان قرار گیرد موتور تولید روشن خواهد شد.
او اضافه کرد: البته برخی اظهار میکنند که اگر این مبلغ ارزی نیز به صورت ریالی پرداخت شود راهکار بهتری است که باید بررسی شود.
مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: قطعهسازان 4هزار میلیارد تومان تسهیلات را کافی نمیدانند اما اگر تسهیلات ارزی در کنار آن پرداخت شود برای امسال کافی است و منجر به برون رفت از وضعیت فعلی خواهد شد.
وی همچنین به مسئله خصوصی سازی شرکتهای خودروسازی اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت وعده داده تا پایان سال جاری و حداکثر تا سال 99، شرکتهای خودروسازی واگذار خواهند شد، اگر این تصمیم جدی گرفته شود و مانند وعدههای گذشته نباشد، این اقدام در مدت تعیین شده غیرممکن نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها