کد خبر:
۱۰۶۸۳۱ ۰۸:۱۸
۱۳۹۸/۰۴/۱۱
امکان خودکفایی کامل در تولید خودرو
پدال نیوز: رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با بسیج خودروسازان، وزارت صنعت و دولت میتوان در کمتر از یک سال به خودکفایی کامل در حوزه تولید خودرو دست یافت.....
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم : رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با بسیج خودروسازان، وزارت صنعت و دولت میتوان در کمتر از یک سال به خودکفایی کامل در حوزه تولید خودرو دست یافت.رضا ویسه افزود: تحریم صنعت خودرو، واردات قطعات و بالا رفتن نرخ ارز موجب شد خودروسازی کشور در یک دستانداز بیفتد، ولی با توجه به بهرهمندی نیروی انسانی توانمند و ظرفیت بالای تولیدی خودروسازان و قطعهسازان، میتوان با کمک دولت نیازهای وارداتی را در داخل تولید کنیم.
وی با اشاره به حساسیت جامعه روی قیمت خودرو گفت: در شرایط تحریم و افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش قیمت تمامی کالاها و اقلام مورد نیاز جامعه بودیم، ولی بیشترین حساسیت روی قیمت خودرو ایجاد شد. ویسه ادامه داد: خودروسازان در صورت زیاندهی اقدام به کاهش تولید خواهند کرد که این روند، افزایش قیمت را به همراه دارد؛ هر تصمیمی که سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده یا ستاد تنظیم بازار درخصوص کاهش قیمتهای خودرو اتخاذ کند، منجر به افزایش قیمت خواهدشد. وی یکی از آسیبهای وارده به صنعت خودرو را حاصل سیاستهای ارزی دولت در سالهای گذشته دانست و افزود: خودروسازی پس از دوران جنگ روند رو به رشدی را طی کرد، ولی پس از ثابت نگهداشتن دستوری نرخ ارز و افزایش تورم داخلی، خودروسازان به اجبار راه واردات را در پیش گرفتند.
وی با اشاره به حساسیت جامعه روی قیمت خودرو گفت: در شرایط تحریم و افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش قیمت تمامی کالاها و اقلام مورد نیاز جامعه بودیم، ولی بیشترین حساسیت روی قیمت خودرو ایجاد شد. ویسه ادامه داد: خودروسازان در صورت زیاندهی اقدام به کاهش تولید خواهند کرد که این روند، افزایش قیمت را به همراه دارد؛ هر تصمیمی که سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده یا ستاد تنظیم بازار درخصوص کاهش قیمتهای خودرو اتخاذ کند، منجر به افزایش قیمت خواهدشد. وی یکی از آسیبهای وارده به صنعت خودرو را حاصل سیاستهای ارزی دولت در سالهای گذشته دانست و افزود: خودروسازی پس از دوران جنگ روند رو به رشدی را طی کرد، ولی پس از ثابت نگهداشتن دستوری نرخ ارز و افزایش تورم داخلی، خودروسازان به اجبار راه واردات را در پیش گرفتند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش