کد خبر:
۱۰۶۴۹۴ ۱۵:۱۴
۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دلایل دپو خودرو در بندر خرمشهر
پدال نیوز- سرپرست گمرک خرمشهر با اشاره به دلایل دپو خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر گفت: گمرک مجری قانون و دستورالعملهای دولت است و هر تصمیمی که از سوی دولت و یا وزارتخانههای مسول در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ شود، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، علی سلیمانی با اشاره به دپوی خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر اظهار کرد: تعدادی از خودروهایی که در بندر خرمشهر دپو شدهاند به دلیل آن است که صاحبان آنها امکان ثبت سفارش این خودروها را از سرزمین اصلی ندارند و این مساله باعث شده تا اجازه ترخیص نداشته باشند.
وی افزود: بخشی از خودروهای وارداتی نیز خودروهایی هستند که به منظور تردد در منطقه آزاد اروند وارد کشور و بندر خرمشهر شدهاند و در این زمینه نیز مصوبهای برای ترخیص این خودروها به گمرک ابلاغ نشده است.
سرپرست گمرک خرمشهر تصریح کرد: همچنین تعدادی دیگر از خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر نیز خودروهای لوکس هستند که عمدتاً حجم موتور آنها بالای 2500 سی سی است که بر اساس دستورالعمل دولت مبنی بر عدم ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی، در حال حاضر اجازه ترخیص این نوع خودروها از بندر وجود ندارد.
سلیمانی عنوان کرد: ورود و ترخیص خودرو به درون کشور با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران انجام و گمرک در این زمینه فقط به عنوان مجری به قانون عمل میکند. گمرک سیاست گذار نیست و صدور مجوز ترخیص خودروهای وارد شده از گمرک بر عهده سازمان توسعه و تجارت ایران است.
وی با بیان اینکه گمرک مجری قانون و دستورالعملهای دولت است، خاطرنشان کرد: دولت و یا وزارتخانههای ذی صلاح هر تصمیمی را که در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ کنند، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد.
وی افزود: بخشی از خودروهای وارداتی نیز خودروهایی هستند که به منظور تردد در منطقه آزاد اروند وارد کشور و بندر خرمشهر شدهاند و در این زمینه نیز مصوبهای برای ترخیص این خودروها به گمرک ابلاغ نشده است.
سرپرست گمرک خرمشهر تصریح کرد: همچنین تعدادی دیگر از خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر نیز خودروهای لوکس هستند که عمدتاً حجم موتور آنها بالای 2500 سی سی است که بر اساس دستورالعمل دولت مبنی بر عدم ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی، در حال حاضر اجازه ترخیص این نوع خودروها از بندر وجود ندارد.
سلیمانی عنوان کرد: ورود و ترخیص خودرو به درون کشور با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران انجام و گمرک در این زمینه فقط به عنوان مجری به قانون عمل میکند. گمرک سیاست گذار نیست و صدور مجوز ترخیص خودروهای وارد شده از گمرک بر عهده سازمان توسعه و تجارت ایران است.
وی با بیان اینکه گمرک مجری قانون و دستورالعملهای دولت است، خاطرنشان کرد: دولت و یا وزارتخانههای ذی صلاح هر تصمیمی را که در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ کنند، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش