کد خبر:
۱۰۶۲۹۱ ۱۰:۵۴
۱۳۹۸/۰۳/۳۱
اتمام حجت کلانتری در مورد دیزلیها
پدال نیوز- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال گزارشی جامع به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران خواستار کاهش و حذف «دود دیزل» در کلانشهرها شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - گزارشی جامع با عنوان «کاهش آلودگی دیزلها» شامل مستندات علمی درباره اثرات بهداشتی و تبعات اقتصادی آلودگی دیزل، بررسی تجارب جهانی و ملی در پالایش اگزوز موتورهای دیزلی در قالب دو جلد کتاب به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران ارسال کرد.
کلانتری در گفتوگو با ایسنا در مورد هدف ارسال چنین گزارشی به دستگاههای دولتی تصریح کرد: به منظور تاکید بر ضرورت کاهش و حذف دود دیزلیها در کلانشهرها و بر اساس وظایف قانونی دستگاههای دولتی و عطف به تجربههای موفق جهانی یک گزارش جامع برای دستگاههای مسئول شامل وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تهران ارسال کردیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به نقش مهم دیزلیها در انتشار آلودگی در تهران تصریح کرد: آلودگی در کلانشهر تهران در نیمههای شب به دلیل تردد کامیونها و کامیونتها و در طی روز به دلیل تردد وسایل حمل و نقل مانند اتوبوسهای فرسوده و کامیونتهای حمل موادغذایی یا پسماند است که همگی دیزلی هستند.
وی با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی در کشور سالهاست که بدون تجهیزات کاهنده آلایندگی، تولید و به بازار عرضه شدهاند، گفت: در شرایط حاضر سیاست سازمان حفاظت محیط زیست برای حذف آلایندگی خودروهای دیزلی در حال تردد استفاده از انواع وسایل کاهنده آلایندگی است. در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست الزام نصب «فیلتر دوده» در اگزوز خودروهای درحال تردد را به عنوان یک سیاست اصلی برای کنترل آلایندگی وسایل نقلیه دیزلی از طریق مصوبه سال 1393 دولت، پیگیری میکند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با تاکید بر ضرورت تامین سوخت پاک برای خودروهای دیزلی تصریح کرد: بدیهی است که شرط لازم برای استفاده از خودروهای دیزلی با حداقل آلایندگی، استفاده از «سوخت پاک» است که تأمین آن بر عهده وزارت نفت است. از سوی دیگر به منظور کاهش آلایندگی دیزلیها تشدید نظارت با استفاده از ابزار معاینه فنی به منظور جلوگیری از تخلفات و اشتباهات فنی در آزمون آلایندگی خودروهای دیزلی در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که وزارت راه و شهرسازی، مسئولیت این بخش را برعهده دارد.
به گزارش ایسنا، در پیشگفتار گزارش ارائهشده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران با عنوان «کاهش آلودگی دیزلها»، به قلم عیسی کلانتری چنین آمده است که نگاه آینده و رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست بعد از حل معضل فعلی آلایندگی خودروهای دیزلی، استفاده از سوختها و فناوریهای سازگار با محیط زیست است. خودروهای سنگین گازسوز میتوانند جایگزین مناسبی برای خودروهای دیزلی باشند. افزون بر این، فنآوریهای برقی به ویژه در حمل ونقل عمومی مورد توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است اما تا زمان فرارسیدن استفاده گسترده از فنآوریهای پاک، ناوگان دیزلی موجود لازم است بهطور مستمر پایش شود.»
گفتنی است اخیراً بحث تولید سواری دیزلی در کشور مطرح شده و ایران خودرو به دنبال اخذ مجوز تولید آن از سازمان حفاظت محیط زیست است. سازمان محیط زیست پیش از این مخالفت جدی خود را با این درخواست اعلام کرده بود بهطوری که عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایسنا گفته بود: این سازمان قطعاً با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جادهها و شهرهای کشور صادر کند.
به نظر میرسد که عیسی کلانتری قصد دارد از طریق ارسال گزارش جامع «کاهش آلودگی دیزلها» به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران ضمن تاکید بر مخالفت با تولید سواری دیزلی، دستگاههای دولتی از جمله وزارت بهداشت و حتی دستگاه قضا را نسبت به خطرات احتمالی ناشی از دیزلیها حساس کند.
کلانتری در گفتوگو با ایسنا در مورد هدف ارسال چنین گزارشی به دستگاههای دولتی تصریح کرد: به منظور تاکید بر ضرورت کاهش و حذف دود دیزلیها در کلانشهرها و بر اساس وظایف قانونی دستگاههای دولتی و عطف به تجربههای موفق جهانی یک گزارش جامع برای دستگاههای مسئول شامل وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تهران ارسال کردیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به نقش مهم دیزلیها در انتشار آلودگی در تهران تصریح کرد: آلودگی در کلانشهر تهران در نیمههای شب به دلیل تردد کامیونها و کامیونتها و در طی روز به دلیل تردد وسایل حمل و نقل مانند اتوبوسهای فرسوده و کامیونتهای حمل موادغذایی یا پسماند است که همگی دیزلی هستند.
وی با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی در کشور سالهاست که بدون تجهیزات کاهنده آلایندگی، تولید و به بازار عرضه شدهاند، گفت: در شرایط حاضر سیاست سازمان حفاظت محیط زیست برای حذف آلایندگی خودروهای دیزلی در حال تردد استفاده از انواع وسایل کاهنده آلایندگی است. در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست الزام نصب «فیلتر دوده» در اگزوز خودروهای درحال تردد را به عنوان یک سیاست اصلی برای کنترل آلایندگی وسایل نقلیه دیزلی از طریق مصوبه سال 1393 دولت، پیگیری میکند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با تاکید بر ضرورت تامین سوخت پاک برای خودروهای دیزلی تصریح کرد: بدیهی است که شرط لازم برای استفاده از خودروهای دیزلی با حداقل آلایندگی، استفاده از «سوخت پاک» است که تأمین آن بر عهده وزارت نفت است. از سوی دیگر به منظور کاهش آلایندگی دیزلیها تشدید نظارت با استفاده از ابزار معاینه فنی به منظور جلوگیری از تخلفات و اشتباهات فنی در آزمون آلایندگی خودروهای دیزلی در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که وزارت راه و شهرسازی، مسئولیت این بخش را برعهده دارد.
به گزارش ایسنا، در پیشگفتار گزارش ارائهشده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران با عنوان «کاهش آلودگی دیزلها»، به قلم عیسی کلانتری چنین آمده است که نگاه آینده و رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست بعد از حل معضل فعلی آلایندگی خودروهای دیزلی، استفاده از سوختها و فناوریهای سازگار با محیط زیست است. خودروهای سنگین گازسوز میتوانند جایگزین مناسبی برای خودروهای دیزلی باشند. افزون بر این، فنآوریهای برقی به ویژه در حمل ونقل عمومی مورد توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است اما تا زمان فرارسیدن استفاده گسترده از فنآوریهای پاک، ناوگان دیزلی موجود لازم است بهطور مستمر پایش شود.»
گفتنی است اخیراً بحث تولید سواری دیزلی در کشور مطرح شده و ایران خودرو به دنبال اخذ مجوز تولید آن از سازمان حفاظت محیط زیست است. سازمان محیط زیست پیش از این مخالفت جدی خود را با این درخواست اعلام کرده بود بهطوری که عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایسنا گفته بود: این سازمان قطعاً با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جادهها و شهرهای کشور صادر کند.
به نظر میرسد که عیسی کلانتری قصد دارد از طریق ارسال گزارش جامع «کاهش آلودگی دیزلها» به دستگاههای دولتی و شهرداری تهران ضمن تاکید بر مخالفت با تولید سواری دیزلی، دستگاههای دولتی از جمله وزارت بهداشت و حتی دستگاه قضا را نسبت به خطرات احتمالی ناشی از دیزلیها حساس کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها