هیاهو برای هیچ!
نیاز تهران 2000 اتوبوس؛ رونمایی از 13 اتوبوس!
پدال نیوز- در حالیکه از حدود ۶ هزار اتوبوس فعال در تهران، ۴ هزار دستگاه فرسوده هستند!! قرار است امروز با حضور شهردار تهران فقط از ۱۳ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی شود؛ تهران در خوش بینانهترین حالت به ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد!
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل ازتسنیم؛ نخستین اتوبوس پس از انقلاب مشروطه وارد تهران شد و با گذر زمان تقاضا برای استفاده از آن افزایش پیدا کرد؛ در نهایت منجر به ایجاد شرکت واحد اتوبوسرانی در سال 1331 شد.
روند رو به رشد جمعیت تهران نیاز مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش داد و متناسب با این نیاز به تعداد اتوبوسهای پایتخت اضافه شد.
در حال حاضر تهران به 9 هزار دستکاه اتوبوس نیاز درد اما تنها 6 هزار و 200 دستکاه موجود است و متأسفانه حال و روز اتوبوسهای موجود نیز روبه راه نیست چرا که از حدود 6 هزار اتوبوس فعال در تهران، 4 هزار دستگاه فرسوده هستند!! و عمر بالای 10 سال دارند.
ما در حالی با حجم انبوه اتوبوسهای فرسوده مواجه هستیم که سالهاست پایتختنشینها با آلودگی هوا دست و پنجه نرم میکنند و مسئولان نسخههای مختلفی برای کاهش آلودکی هوا میپیچند.
تلاش برای تحقق این امر قطعاً به تنهایی از طریق نوسازی اتوبوسهای فرسوده و افزایش ناوگان امکانپذیر نیست اما با توجه به جابه جایی بیش از 3 میلیون نفر در روز توسط اتوبوسهای شرکت واحد، یکی از راه های موثر در کاستن از آلودکی هوا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است اما طی این سالها این حوزه مورد بیمهری مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان دولتی قرار گرفته است و آمار اتوبوسهای ارائه شده توسط دولت طی سالهای اخیر مؤید این ادعاست.
دولت از سال 89 تاکنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده است و شهرداری تهران در سال گذشته تنها توانسته مبلغ 10 میلیارد تومان برای این حوزه از دولت دریافت کند اما این رقم بسیار ناچیز است و راه به جایی نمیبرد؛ شهرداری دوره فعلی تهران نیز نتوانسته اقدام قابل توجهی در این حوزه داشته باشد با این حال، امروز قرار است در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، فقط 13 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید(؟!) که از محل عوارض طرح ترافیک خریداری شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت شود.
همچنین به دنبال نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، در این بخش، تفاهمنامه تولید 500 دستگاه مینیبوس داخلی با سرمایهگذاری بخش خصوصی منعقد شده است و قرار است 117 دستگاه مینی بوس تولید داخل، در خطوط طراحی شده آغاز به کار کنند.
اگرچه این اقدام شهرداری مفید است اما با توجه به نیاز شهر و شهروندان، به هیچوجه کافی و پاسخگو نیست؛ شهروندان از دولت تدبیر و امید و مسئولان شهری انتظار دارند همانطور که توجه به حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در صدر شعارهای اولیه و اولویتهای کاری آنها قرار داشته است در عمل نیز برای دستیابی به اهداف تعیین شده گامی بردارند.
روند رو به رشد جمعیت تهران نیاز مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش داد و متناسب با این نیاز به تعداد اتوبوسهای پایتخت اضافه شد.
در حال حاضر تهران به 9 هزار دستکاه اتوبوس نیاز درد اما تنها 6 هزار و 200 دستکاه موجود است و متأسفانه حال و روز اتوبوسهای موجود نیز روبه راه نیست چرا که از حدود 6 هزار اتوبوس فعال در تهران، 4 هزار دستگاه فرسوده هستند!! و عمر بالای 10 سال دارند.
ما در حالی با حجم انبوه اتوبوسهای فرسوده مواجه هستیم که سالهاست پایتختنشینها با آلودگی هوا دست و پنجه نرم میکنند و مسئولان نسخههای مختلفی برای کاهش آلودکی هوا میپیچند.
تلاش برای تحقق این امر قطعاً به تنهایی از طریق نوسازی اتوبوسهای فرسوده و افزایش ناوگان امکانپذیر نیست اما با توجه به جابه جایی بیش از 3 میلیون نفر در روز توسط اتوبوسهای شرکت واحد، یکی از راه های موثر در کاستن از آلودکی هوا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است اما طی این سالها این حوزه مورد بیمهری مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان دولتی قرار گرفته است و آمار اتوبوسهای ارائه شده توسط دولت طی سالهای اخیر مؤید این ادعاست.
دولت از سال 89 تاکنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده است و شهرداری تهران در سال گذشته تنها توانسته مبلغ 10 میلیارد تومان برای این حوزه از دولت دریافت کند اما این رقم بسیار ناچیز است و راه به جایی نمیبرد؛ شهرداری دوره فعلی تهران نیز نتوانسته اقدام قابل توجهی در این حوزه داشته باشد با این حال، امروز قرار است در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، فقط 13 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید(؟!) که از محل عوارض طرح ترافیک خریداری شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت شود.
همچنین به دنبال نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی، در این بخش، تفاهمنامه تولید 500 دستگاه مینیبوس داخلی با سرمایهگذاری بخش خصوصی منعقد شده است و قرار است 117 دستگاه مینی بوس تولید داخل، در خطوط طراحی شده آغاز به کار کنند.
اگرچه این اقدام شهرداری مفید است اما با توجه به نیاز شهر و شهروندان، به هیچوجه کافی و پاسخگو نیست؛ شهروندان از دولت تدبیر و امید و مسئولان شهری انتظار دارند همانطور که توجه به حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در صدر شعارهای اولیه و اولویتهای کاری آنها قرار داشته است در عمل نیز برای دستیابی به اهداف تعیین شده گامی بردارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها