کد خبر:
۱۰۵۱۸۵ ۱۴:۱۲
۱۳۹۸/۰۳/۱۱
یک کارشناس صنعت خودرو خواستار شد:
معرفی ثبت نام کنندگان بیش از یک خودرو به سازمان مالیاتی
پدال نیوز- عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: برای جلوگیری از فعالیت دلالان و سودجویان، بهتر است افرادی که بیش از یک خودرو از خودروسازان خریداری میکنند برای پرداخت مالیات خودروی دوم به بعد به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند ضمن اینکه ورود نهادهای اقتصادی برای کنترل بازار نیز ضروری است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار خودرو همچنان روند پرتلاطمی سپری میکند و بیشتر بازیگران این بازار را دلالان و واسطهها تشکیل میدهند، بهتر است برای کنترل فعالیت این افراد، سازمانهای اقتصادی و مالیاتی ورود کرده و برای خرید بیش از یک خودرو مالیات در نظر بگیرند.
وی افزود: افرادی در بازار خودروی کشور فعال هستند که با وجود محدودیتهای لحاظ شده از سوی خودروسازان، موفق به ثبتنامهای متعدد شده و خودروهای خریداری شده را با سودهای بالا در بازار به فروش میرسانند؛ بنابراین لازم است که برای خرید خودروهای اضافی که با هدف غیرمصرفی و با نیت سرمایهگذاری خریداری میشوند، مالیات در نظر گرفته شود تا از دلالیها جلوگیری شود.
به گفته کاکایی، در صورت اعمال محدودیتهای اینچنینی، بازار خودرو با کاهش فعالیت دلالان روبهرو شده و بسیاری از این افراد سرمایه خود را از این حوزه خارج خواهند کرد. به این ترتیب آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشته و از التهابات این بازار کاسته خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: اگر قوانین اینچنینی همچون وضع مالیات از خریداران خودرو با هدف سرمایهگذاری، وضع شود تا تنها مصرفکنندگان واقعی برای خرید خودرو اقدام کنند؛ در آن صورت قیمتها روند نزولی به خود گرفته و بازار از این شرایط خارج خواهد شد.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت قیمتهای فعلی خودرو در بازار را کاذب و غیرواقعی دانسته و تاکید کرد: در حال حاضر خریداران واقعی حاضر به پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی دلالان در بازار آزاد برای خودروهای پرتیراژ نیستند و سودجویان با عددسازی و خرید و فروشهای صوری، قیمتها را بالا نگه داشتهاند.
وی اظهار کرد: خودروسازان به تنهایی قادر به کنترل قیمتها در بازار خودرو نیستند و لازم است نهادهای دیگر همچون بانک مرکزی و سازمانهای اقتصادی نیز به این موضوع ورود کنند تا قیمت خودروها در بازار واقعی شود.
وی افزود: افرادی در بازار خودروی کشور فعال هستند که با وجود محدودیتهای لحاظ شده از سوی خودروسازان، موفق به ثبتنامهای متعدد شده و خودروهای خریداری شده را با سودهای بالا در بازار به فروش میرسانند؛ بنابراین لازم است که برای خرید خودروهای اضافی که با هدف غیرمصرفی و با نیت سرمایهگذاری خریداری میشوند، مالیات در نظر گرفته شود تا از دلالیها جلوگیری شود.
به گفته کاکایی، در صورت اعمال محدودیتهای اینچنینی، بازار خودرو با کاهش فعالیت دلالان روبهرو شده و بسیاری از این افراد سرمایه خود را از این حوزه خارج خواهند کرد. به این ترتیب آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشته و از التهابات این بازار کاسته خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: اگر قوانین اینچنینی همچون وضع مالیات از خریداران خودرو با هدف سرمایهگذاری، وضع شود تا تنها مصرفکنندگان واقعی برای خرید خودرو اقدام کنند؛ در آن صورت قیمتها روند نزولی به خود گرفته و بازار از این شرایط خارج خواهد شد.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت قیمتهای فعلی خودرو در بازار را کاذب و غیرواقعی دانسته و تاکید کرد: در حال حاضر خریداران واقعی حاضر به پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی دلالان در بازار آزاد برای خودروهای پرتیراژ نیستند و سودجویان با عددسازی و خرید و فروشهای صوری، قیمتها را بالا نگه داشتهاند.
وی اظهار کرد: خودروسازان به تنهایی قادر به کنترل قیمتها در بازار خودرو نیستند و لازم است نهادهای دیگر همچون بانک مرکزی و سازمانهای اقتصادی نیز به این موضوع ورود کنند تا قیمت خودروها در بازار واقعی شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
نظرات شما
اقای محترم پس اونایی که تا الان گرفتن چی میشه خودتو مسخره کردی.باید بفرمایید از این پس کسانی که میخواهند بیش از دو خودرو ثبت نام بکنند مالیات بدهند .چونکه ما وقتی ثبت نام کردیم دلار 3400 بود که هنوز خودرو تحویل نگرفتیم و خودروسازی هم دوبله و سوبله افزایش قیمت داده .هم پولمون سوخته هم خودرو هنوز نگرفتیم وقتی میخواهید حرف بزنید اول فکر بکنید بعد طرح ارائه فرمایید .انگار شب میخوابن خواب میبینن بعد صبح خوابشونو به عنوان طرح مطرح میکنن واقعا که .
اقای محترم پس اونایی که تا الان گرفتن چی میشه خودتو مسخره کردی.باید بفرمایید از این پس کسانی که میخواهند بیش از دو خودرو ثبت نام بکنند مالیات بدهند .چونکه ما وقتی ثبت نام کردیم دلار 3400 بود که هنوز خودرو تحویل نگرفتیم و خودروسازی هم دوبله و سوبله افزایش قیمت داده .هم پولمون سوخته هم خودرو هنوز نگرفتیم وقتی میخواهید حرف بزنید اول فکر بکنید بعد طرح ارائه فرمایید .انگار شب میخوابن خواب میبینن بعد صبح خوابشونو به عنوان طرح مطرح میکنن واقعا که .
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
