کد خبر:
۱۰۵۱۶۴ ۱۱:۳۱
۱۳۹۸/۰۳/۱۱
پرونده مدیران خودرو به تعزیرات ارجاع میشود
پدال نیوز: به دنبال گزارشهای منتشر شده در مورد گرانفروشی برخی خودروسازان، رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از آمادهسازی پرونده یکی از این شرکتهای خودروسازی برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر در چند مورد گزارشهایی از گرانفروشی شرکت مدیرانخودرو منتشر و اعلام شد این شرکت برخی محصولات خود را به نرخهایی گرانتر از قیمتهای بازار میفروشد.
به عنوان مثال در اردیبهشت ماه این شرکت پنج محصول خود را به نرخهایی گرانتر از قیمتهای بازار عرضه کرده است.
این موضوع چندین بار از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان پیگیری شد و در نهایت رئیس این سازمان از آمادهسازی پرونده خودروساز گرانفروش برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.
گفتوگو با عباس تابش - رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان - در این زمینه در زیر آمده است:
+ دیده میشود که برخی خودروسازان محصولاتشان را به نرخهایی گرانتر از قیمتهای بازار میفروشند، این کار مجاز است!؟
- خیر
+ برخلاف قانون است؟
- بله. مصداق دارید بدهید بررسی کنیم.
+ به عنوان مثال مدیران خودرو برخی محصولاتش را گرانتر از قیمتهای بازار میفروشد
- پروندهاش را داریم آماده میکنیم بفرستیم تعزیرات و به آنها هشدار نیز دادهایم.
+ کی به نتیجه میرسد این پرونده؟
- دیگر با سازمان تعزیرات است. ما میفرستیم تعزیرات پرونده را.
+ پس به طور کلی هیچ خودروسازی حق ندارد محصولاتش را گرانتر از نرخهای بازار بفروشد؟
- گرانتر از بازار که براساس ضوابط هیأت تعیین و تثبیت قیمت باید قیمتگذاری کند و بفروشد. اگر از ضوابط این هیأت تمکین نکند خلاف است و باید تعزیر بشود.
به عنوان مثال در اردیبهشت ماه این شرکت پنج محصول خود را به نرخهایی گرانتر از قیمتهای بازار عرضه کرده است.
این موضوع چندین بار از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان پیگیری شد و در نهایت رئیس این سازمان از آمادهسازی پرونده خودروساز گرانفروش برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.
گفتوگو با عباس تابش - رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان - در این زمینه در زیر آمده است:
+ دیده میشود که برخی خودروسازان محصولاتشان را به نرخهایی گرانتر از قیمتهای بازار میفروشند، این کار مجاز است!؟
- خیر
+ برخلاف قانون است؟
- بله. مصداق دارید بدهید بررسی کنیم.
+ به عنوان مثال مدیران خودرو برخی محصولاتش را گرانتر از قیمتهای بازار میفروشد
- پروندهاش را داریم آماده میکنیم بفرستیم تعزیرات و به آنها هشدار نیز دادهایم.
+ کی به نتیجه میرسد این پرونده؟
- دیگر با سازمان تعزیرات است. ما میفرستیم تعزیرات پرونده را.
+ پس به طور کلی هیچ خودروسازی حق ندارد محصولاتش را گرانتر از نرخهای بازار بفروشد؟
- گرانتر از بازار که براساس ضوابط هیأت تعیین و تثبیت قیمت باید قیمتگذاری کند و بفروشد. اگر از ضوابط این هیأت تمکین نکند خلاف است و باید تعزیر بشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها