کد خبر:
۱۰۳۶۶۹ ۱۱:۰۳
۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دو راهکار ایران خودرو و سایپا برای تعهدات معوق
پدال نیوزد : چالش تعهدات معوق خودروسازان همچنان ادامه دارد و در این شرایط، ایرانخودرو و سایپا راهکار دوگانهای را برای حل این چالش در نظر گرفتهاند که یکی پرداخت سود بیشتر از تعهد بابت لغو ثبتنام مشتریان است و دیگری به جریان انداختن دوباره محصولات انصرافی.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ بنا به گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو خودروساز بزرگ داخلی حدود ۷۸۰ هزار دستگاه تعهد معوق دارند و در این بین، تحویل برخی خودروهای ثبتنامی به دلیل خروج خودروسازان خارجی از کشور امکانپذیر نیست. بهعنوان مثال از ۴۸ هزار تعهدی که پارسخودرو برای رنو ساندرو ایجاد کرده، تنها ۱۲ هزار دستگاه آن امکان تحویل دارد و بنابراین ۳۶ هزار ثبتنام کننده دیگر چارهای ندارند جز انصراف. ازآنجاکه این دست از مشتریان مدتهاست در انتظار دریافت محصول ثبتنامی خود هستند و در حال حاضر امکان آن نیست، پارسخودروییها تصمیم گرفتند با پرداخت سود ۴۵ درصدی، ثبتنامکنندگان را منصرف کنند. این رقم بیش از دو برابر سودی است که شرکت مورد نظر متعهد به پرداخت آن در قالب سود مشارکت شده بود. در واقع پارسخودروییها به این نتیجه رسیدهاند که با پرداخت این سود هنگفت میتوانند از کابوس تعهد ۳۶ هزار دستگاهی ساندرو خارج و ثبتنامکنندگان معترض را مجاب به انصراف کنند.
در آن سوی ماجرا اما داستان خودروهای داخلی متفاوت از مونتاژیها است، چه آنکه خودروسازان بهدنبال ترغیب مشتریان انصرافی برای به جریان انداختن دوباره ثبتنامشان هستند. پس از رشد قیمت کارخانهای خودروها، بخشی از مشتریان تصمیم به انصراف گرفتند و قرار شد پولشان ظرف مدت نهایتا سه ماه عودت شود. این در حالی است که با وجود گذشت بازه زمانی وعده داده شده، برخی مشتریان هنوز موفق به دریافت پول خود نشده و در مقابل به آنها پیشنهاد شده خودرو انصرافی شان را دوباره به جریان بیندازند. در واقع خودروسازان برای این دسته از مشتریان (که خودروهای قابلتولید را ثبتنام کردهاند) به این نتیجه رسیدهاند که بازگرداندن آنها به مدار ثبتنام بهتر و بهصرفهتر از پرداخت سود انصراف خواهد بود.
در آن سوی ماجرا اما داستان خودروهای داخلی متفاوت از مونتاژیها است، چه آنکه خودروسازان بهدنبال ترغیب مشتریان انصرافی برای به جریان انداختن دوباره ثبتنامشان هستند. پس از رشد قیمت کارخانهای خودروها، بخشی از مشتریان تصمیم به انصراف گرفتند و قرار شد پولشان ظرف مدت نهایتا سه ماه عودت شود. این در حالی است که با وجود گذشت بازه زمانی وعده داده شده، برخی مشتریان هنوز موفق به دریافت پول خود نشده و در مقابل به آنها پیشنهاد شده خودرو انصرافی شان را دوباره به جریان بیندازند. در واقع خودروسازان برای این دسته از مشتریان (که خودروهای قابلتولید را ثبتنام کردهاند) به این نتیجه رسیدهاند که بازگرداندن آنها به مدار ثبتنام بهتر و بهصرفهتر از پرداخت سود انصراف خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش