کد خبر:
۱۰۳۳۹۹ ۱۰:۴۳
۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:
شاید 500 خودرو وارداتی از گمرک ترخیص شده است!
پدال نیوز: به رغم مصوبه دولت و دستور معاون اول رئیس جمهوری، هنوز اتفاق خاصی در ترخیص خودروها صورت نگرفته و شاید 500 تا 600 دستگاه از 15 هزار دستگاهی که در گمرکات خاک می خورد، ترخیص شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از پرشین خودرو، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: عدم اطلاع رسانی در کدهای هشت رقمی و عدم ارتباط بانک مرکزی با گمرک و تفسیر مختلف گمرکات کشور از قانون، موجب شده است که واردکنندگان و ترخیص کاران دچار سردرگمی شوند.
به گفته وی، قانون کاملا روشن و شفاف است اما در اجرا، گمرک تفسیر خود را دارد در حالی که ما با رئیس گمرک، معاونت فنی و معاون وزیر صمت مکاتبه داشتیم که به این مدیران تذکر لازم را بدهند.
دادفر ادامه داد: متاسفانه برخی آقایان در گمرک توجهی حتی به دستورات مدیران بالای دست خود ندارند و کار خود را انجام می دهند به طور مثال امور ترخیص یک خودرو کامل انجام شده اما هنگام خروج از پارکینگ میگویند نباید این مدل ثبت سفارش را انجام میدادید و کل هزینه، دوندگی و ... و وقتی که برای ترخیص گذاشته ایم سوخت میشود!
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برخی منافعشان در بی سروسامانی بازار خودرو است، متذکر شد: برخی از مدیران کل بر خلاف مصوبه دولت که گفته است ارزش حواله سنا باید شاخص قرار بگیرد، گفتهاند که اسکناس سنا باید محاسبه شود بابت همین تفسیر آقایان، ما 10 روز فقط به دنبال این بودیم که از بالا دستور بگیریم که قانون گفته حواله نه اسکناس، تا آقایان قبول کنند. اکنون نیز میگویند مابهالتفاوت حواله را همه باید بدهند چه آن وارد کنندهای که دو سال پیش ارز گرفته و چه کسی که ابتدای سال ارز دولتی گرفته است!
وی اضافه کرد: چنانچه بخواهیم در یک جمله مشکلات را بگوییم این است که رئیس جمهوری و هیئت دولت قصد دارند مشکلات را حل کنند اما عدهای از معاونان و مدیران کل به طور سازمان یافته و برنامهریزی شده نمیخواهند بگذارند که به اسم دولت مشکلی حل شود.
دادفر ادامه داد: وقتی یک مدیرکل مصوبه دولت که کاملا شفاف است را بر عکس تفسیر میکند و آن را به ارباب رجوع میگوید، نمیتوان گفت که نادان است بلکه به صورت هدفمند به دنبال ایجاد نارضایتی و حل نشدن مشکل مردم است و نمیخواهد بازار خودرو سر و سامان پیدا کند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو متذکر شد: 14 هزار خودرو حدود 1.5 سال است که در گمرک مانده و علت آن تصمیم غلط برخی مدیران و مصوبات آنها بوده است، حالا دولت میخواهد آن را اصلاح کند اما همان مدیران جلوی انجام کار را گرفتهاند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مساله خیلی ساده است؛ پول یک خودرو داده شده، ارز آن دو سال پیش خریداری شده پس کالای قاچاق نیست اما چرا خودرو را ترخیص نمیکنند، پشت پردهای دارد که باید نسبت به آن تامل شود.
به گفته وی، قانون کاملا روشن و شفاف است اما در اجرا، گمرک تفسیر خود را دارد در حالی که ما با رئیس گمرک، معاونت فنی و معاون وزیر صمت مکاتبه داشتیم که به این مدیران تذکر لازم را بدهند.
دادفر ادامه داد: متاسفانه برخی آقایان در گمرک توجهی حتی به دستورات مدیران بالای دست خود ندارند و کار خود را انجام می دهند به طور مثال امور ترخیص یک خودرو کامل انجام شده اما هنگام خروج از پارکینگ میگویند نباید این مدل ثبت سفارش را انجام میدادید و کل هزینه، دوندگی و ... و وقتی که برای ترخیص گذاشته ایم سوخت میشود!
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برخی منافعشان در بی سروسامانی بازار خودرو است، متذکر شد: برخی از مدیران کل بر خلاف مصوبه دولت که گفته است ارزش حواله سنا باید شاخص قرار بگیرد، گفتهاند که اسکناس سنا باید محاسبه شود بابت همین تفسیر آقایان، ما 10 روز فقط به دنبال این بودیم که از بالا دستور بگیریم که قانون گفته حواله نه اسکناس، تا آقایان قبول کنند. اکنون نیز میگویند مابهالتفاوت حواله را همه باید بدهند چه آن وارد کنندهای که دو سال پیش ارز گرفته و چه کسی که ابتدای سال ارز دولتی گرفته است!
وی اضافه کرد: چنانچه بخواهیم در یک جمله مشکلات را بگوییم این است که رئیس جمهوری و هیئت دولت قصد دارند مشکلات را حل کنند اما عدهای از معاونان و مدیران کل به طور سازمان یافته و برنامهریزی شده نمیخواهند بگذارند که به اسم دولت مشکلی حل شود.
دادفر ادامه داد: وقتی یک مدیرکل مصوبه دولت که کاملا شفاف است را بر عکس تفسیر میکند و آن را به ارباب رجوع میگوید، نمیتوان گفت که نادان است بلکه به صورت هدفمند به دنبال ایجاد نارضایتی و حل نشدن مشکل مردم است و نمیخواهد بازار خودرو سر و سامان پیدا کند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو متذکر شد: 14 هزار خودرو حدود 1.5 سال است که در گمرک مانده و علت آن تصمیم غلط برخی مدیران و مصوبات آنها بوده است، حالا دولت میخواهد آن را اصلاح کند اما همان مدیران جلوی انجام کار را گرفتهاند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مساله خیلی ساده است؛ پول یک خودرو داده شده، ارز آن دو سال پیش خریداری شده پس کالای قاچاق نیست اما چرا خودرو را ترخیص نمیکنند، پشت پردهای دارد که باید نسبت به آن تامل شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها