کد خبر:
۱۰۲۸۰۱ ۱۴:۱۲
۱۳۹۸/۰۱/۳۰
وضعیت خودروهای ثبت سفارش جعلی به کجا رسید؟
پدال نیوز معاون فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: وضعیت خودروهای دپو شده که ثبت سفارش جعلی داشتند مثل قبل بوده و هنوز خودرویی به سازمان تحویل نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، اوایل بهمن ماه سال 97 هیأت وزیران در جلسهای با بررسی وضعیت 13 هزار خودروی دپو شده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.
با تصویب هیأت وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضائی درباره این خودروها تصمیم گیری کند.
پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامهای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شدهاند، مشمول مصوبه هیأت وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.
در همین ارتباط، علیرضا روحی علیایی در خصوص اینکه آیا در این مدت خودرویی به سازمان اموال تملیکی تحویل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: وضعیت خودروهای دپو شده که ثبت سفارش جعلی داشتند، مثل قبل است و هنوز مرجع قضائی اعلام نظری به ما نکرده است.
عضو هیأت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بنابراین هنوز هیچ خودرویی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده نشده است.
علیایی با بیان اینکه هنوز مرجع قضائی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهای دپو شده به نتیجه نرسیده است، گفت: هنوز مشخص نشده است که با خودروهای دپو شده چه برخوردی صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضائی هستیم.
با تصویب هیأت وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضائی درباره این خودروها تصمیم گیری کند.
پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامهای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شدهاند، مشمول مصوبه هیأت وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.
در همین ارتباط، علیرضا روحی علیایی در خصوص اینکه آیا در این مدت خودرویی به سازمان اموال تملیکی تحویل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: وضعیت خودروهای دپو شده که ثبت سفارش جعلی داشتند، مثل قبل است و هنوز مرجع قضائی اعلام نظری به ما نکرده است.
عضو هیأت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بنابراین هنوز هیچ خودرویی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده نشده است.
علیایی با بیان اینکه هنوز مرجع قضائی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهای دپو شده به نتیجه نرسیده است، گفت: هنوز مشخص نشده است که با خودروهای دپو شده چه برخوردی صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضائی هستیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها