کد خبر:
۱۰۲۵۲۴ ۱۵:۳۸
۱۳۹۸/۰۱/۲۵
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد:
ورود جدی وزارت صمت به مشکل ترخیص خودروها/ کدام برندهای خودرویی در گمرک ماندهاند؟ +اسامی
پدال نیوز- ترخیص خودروهای موجود در گمرک از سال گذشته به مسئلهای پیچیده تبدیل شده که همچنان نتیجهای در این خصوص حاصل نشده است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: معاون امور صنایع وزارت صمت برای حل مشکل ترخیص خودروها از گمرک با مسئولان مرتبط جلساتی گذاشته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترشنیوز، عدم تحویل خودروها به مشتریان باعث بروز نارضایتی شده ضمن این که فعالیت شرکتهای واردکننده خودرو نیز تا حد بسیار زیادی مختل شده است. تلاشهای گوناگونی در خصوص آزادسازی خودروها صورت گرفت همچنین مصوبهای نیز برای خروج خودروها ابلاغ شد. درباره روند خروج خودروها از گمرک، راهکارهای فعلی و پیشبینی قیمتها گفتوگویی با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو صورت گرفته که در ادامه گزارش مشروح آن را میخوانید.
هنوز ترخیص انجام نشده
دادفر در خصوص ترخیص خودروها از گمرک گفت: هنوز اقدامی در خصوص ترخیص خودروها از گمرک صورت نگرفته است و بر اساس مصوبه هیات دولت قرار بود تمامی خودروهای موجود در گمرک هستند و مشکل قضایی ندارد قابلیت ترخیص پیدا کنند. ملاک عمل قبض انبار است اما متاسفانه در اجرا تا شنبه این هفته وزارت صمت توانمندی حل این موضوع را در خود ایجاد نکرده بود و یک ناهماهنگی کامل وجود داشت.
ضربالاجل 48 ساعته به بانک مرکزی و گمرک
وی در رابطه با پیگیریهای وزارت صمت برای حل مشکل ترخیص خودروها اظهار کرد: از روز شنبه این هفته فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت به صورت ویژه وارد قضیه شده و با تمام افراد مرتبط این حوزه جلسه گذاشته شده است. در حال حاضر 2 جلسه در این زمینه برگزار و مشخص شده که ضعف کار در بانک مرکزی است و دستوری برای حل این مشکل ظرف 48 ساعت صادر شده است. یکی از ایرادات نیز بحث عدم ارتباط میان سامانه گمرک با وزارت صمت است که برای این مورد نیز 48 ساعت مهلت داده شده تا مشکل رفع شود و در غیر این صورت اطلاعات مستقیما به معاون اول رئیسجمهور انعکاس داده میشود. همه مسئولان پیگیر هستند که چرا مصوبه هیات دولت که چرا تاکنون اجرا نشده و لازم به ذکر است که تقریبا 15 روز دیگر از مهلت آن باقی مانده است. امیدواریم در دو روز آینده تمامی مشکلات با ورود معاون امور صنایع وزارت صمت برطرف شود.
کدام برندها در گمرک ماندهاند؟
دادفر در پایان گفت: خودروهایی از تمامی برندها نظیر رنو، پژو، بامو، هیوندای، تویوتا، کیا و ... در گمرک هستند و به طور متوسط از هرکدام 1200 دستگاه پشت درهای بسته قرار دارند. لازم به ذکر است که این خودروها نیاز به یک سری تعمیرات در بخشهای مختلف نیز دارند اما پروسه آن زمان بر نخواهد بود. نکته اصلی این است که مبنای محاسبه قیمت این خودروها اسکناس سنا با قیمت 13 هزار 300 تومان است. در صورتی که نرخ ارز 4200 تومانی به این رقم تغییر پیدا کند معنای آن 100 درصد افزایش قیمت خواهد بود. در صورتی که بانک مرکزی به همین روال کار خود را انجام دهد و مبنای نرخ ارز اسکناس سنا باشد احتمال انصراف مشتریان وجود خواهد داشت.
هنوز ترخیص انجام نشده
دادفر در خصوص ترخیص خودروها از گمرک گفت: هنوز اقدامی در خصوص ترخیص خودروها از گمرک صورت نگرفته است و بر اساس مصوبه هیات دولت قرار بود تمامی خودروهای موجود در گمرک هستند و مشکل قضایی ندارد قابلیت ترخیص پیدا کنند. ملاک عمل قبض انبار است اما متاسفانه در اجرا تا شنبه این هفته وزارت صمت توانمندی حل این موضوع را در خود ایجاد نکرده بود و یک ناهماهنگی کامل وجود داشت.
ضربالاجل 48 ساعته به بانک مرکزی و گمرک
وی در رابطه با پیگیریهای وزارت صمت برای حل مشکل ترخیص خودروها اظهار کرد: از روز شنبه این هفته فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت به صورت ویژه وارد قضیه شده و با تمام افراد مرتبط این حوزه جلسه گذاشته شده است. در حال حاضر 2 جلسه در این زمینه برگزار و مشخص شده که ضعف کار در بانک مرکزی است و دستوری برای حل این مشکل ظرف 48 ساعت صادر شده است. یکی از ایرادات نیز بحث عدم ارتباط میان سامانه گمرک با وزارت صمت است که برای این مورد نیز 48 ساعت مهلت داده شده تا مشکل رفع شود و در غیر این صورت اطلاعات مستقیما به معاون اول رئیسجمهور انعکاس داده میشود. همه مسئولان پیگیر هستند که چرا مصوبه هیات دولت که چرا تاکنون اجرا نشده و لازم به ذکر است که تقریبا 15 روز دیگر از مهلت آن باقی مانده است. امیدواریم در دو روز آینده تمامی مشکلات با ورود معاون امور صنایع وزارت صمت برطرف شود.
کدام برندها در گمرک ماندهاند؟
دادفر در پایان گفت: خودروهایی از تمامی برندها نظیر رنو، پژو، بامو، هیوندای، تویوتا، کیا و ... در گمرک هستند و به طور متوسط از هرکدام 1200 دستگاه پشت درهای بسته قرار دارند. لازم به ذکر است که این خودروها نیاز به یک سری تعمیرات در بخشهای مختلف نیز دارند اما پروسه آن زمان بر نخواهد بود. نکته اصلی این است که مبنای محاسبه قیمت این خودروها اسکناس سنا با قیمت 13 هزار 300 تومان است. در صورتی که نرخ ارز 4200 تومانی به این رقم تغییر پیدا کند معنای آن 100 درصد افزایش قیمت خواهد بود. در صورتی که بانک مرکزی به همین روال کار خود را انجام دهد و مبنای نرخ ارز اسکناس سنا باشد احتمال انصراف مشتریان وجود خواهد داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها