آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۲۰۸۹
۱۲:۰۹
۱۳۹۸/۰۱/۱۸

دست‌ به‌ یکی خودروسازان اروپایی که گران تمام می‌شود

پدال نیوز- شرکت های خودروسازی ب ام‌ و ، دایملر و فولکس واگن به تبانی و همکاری برای دستکاری در میزان انتشار آلایندگی خودروهای خود متهم شده‌اند که در صورت اثبات صحت این ادعا، نام و آوازه آنها به شدت زیر سوال خواهد رفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از  ایسنا، بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته تحت نظر مقامات اتحادیه اروپا، شرکت‌های خودروسازی ب ام و، دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) و فولکس واگن به تبانی و همکاری برای دستکاری در نمایش میزان انتشار آلایندگی خودروهای دیزلی خود متهم شده‌اند.
 
در سال 2015 میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.
 
فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.
 
بعد از رسانه‌ای شدن این رسوایی موسوم به دیزل‌گیت، شرکت‌های دیگر همچون آئودی و پورشه نیز به این اتهام شناخته و معرفی شدند که بعد از آن با مشکلات و مسائل حقوقی متعددی دست و پنجه نرم کردند.
 
اما حالا اخبار منتشر شده در وب سایت arstechnica حاکی از آن است که مقامات اتحادیه اروپا با جدیدترین تحقیقات دریافته‌اند که این سه شرکت بزرگ خودروسازی در اروپا از سال 2006 تا 2014 میلادی با یکدیگر در زمینه کاهش عدد و میزان انتشار آلایندگی خودروهای بنزینی و دیزلی خود تبانی و همکاری کرده‌اند و گفته می‌شود که این دست کاری‌ها بیشتر توسط مهندسان و متخصصان پورشه و آئودی صورت گرفته است.
 
اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی که در آن نام ماده و محلول جدیدی با عنوان ADblue ذکر شده است، انگشت اتهام را به سمت و سوی این سه شرکت بزرگ خودروسازی نشانه گرفته است . این ماده یک محلول شیمایی برای کاهش میزان اکسید نیتروژن خروجی از پیشرانه‌های دیزلی است.
 
مارگارت وستگر، نماینده بخش سیاست گذاری رقابتی در اتحادیه اروپا در این خصوص می‌گوید: شرکت‌های مختلف می‌توانند برای افزایش سطح کیفی محصولات و خط تولید خود با یکدیگر همکاری کنند اما قوانین و مقررات مربوط به سیاست گذاری‌های رقابتی اروپا به آنها این اجازه را نمی‌دهد که با هدف و انگیزه‌ای بجز این مساله با یکدیگر همکاری و به اصطلاح تبانی کنند.
 
وی در ادامه سخنانش افزود: این سه خودروساز قادر خواهند بود اعتراضات خود را به صورت کتبی بیان کرده و در پایان این فرایند در صورتی که نمایندگان مربوطه در اتحادیه اروپا به این نتیجه برسند که شواهد کافی برای اثبات ادعای آنها وجود ندارد، آنها موظف خواهند بود 10 درصد از کل درآمد حاصل از فروش جهانی خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که درآمد حاصل از فروش شرکت‌های بی‌ام و، دایملر و فولکس واگن به ترتیب مبلغی معادل 109، 187 و 195 میلیارد دلار بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو