کد خبر:
۱۰۱۲۶۷ ۰۸:۵۵
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
نکته فنی28اسفند ماه خودروکار؛
نحوه صحیح پارک کردن خودروها با گیربکس اتوماتیک چیست؟
پدال نیوز: هنگام پارک کردن با خودروها با دنده دستی ابتدا دنده را خلاص میکنیم و سپس پس از توقف کامل ترمز دستی را فعال میکنیم. پارک با خودروها با اتوماتیک هم اصول خاصی دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، گیربکسهای اتوماتیک رانندگی را برای زندگی شهری و پرترافیک امروزه، بسیار راحت تر کرده است. هنگامی که قصد توقف و پارک کردن با خودرو دنده اتوماتیک را داریم، باید اصولی را رعایت کنیم، در غیر این صورت جعبه دنده دچار آسیب دیدگی میشود. بسیاری از رانندگان به این موضوع توجهی نمیکنند.
*پارک کردن
هنگام پارک کردن با یک خودرو دارای گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید اجازه دهید خودرو به طور کامل متوقف شود، سپس دنده را در وضعیت خلاص (N) قرار دهید. پس از این کار ابتدا باید ترمز دستی (در برخی خودروها ترمز دستی دکمهای است) را بکشید تا خودرو بدون حرکت باقی بماند و بعد از آن دنده را بر روی حالت پارک (P) قرار دهید.
بسیاری از رانندگان پس از ایست کامل دنده را از حالت درایو (D) مستقیما بر روی حالت (P) قرار میدهند و بعد از آن به سراغ ترمز دستی میروند. اگر در سربالایی و سرپایینی اینگونه عمل کنیم، پس از تعویض دنده به حالت پارک و برداشتن پا از روی پدال ترمز، یک صدای "تقه" به گوش میرسد. این صدا نشانه خوبی نیست و در بلند مدت موجب آسیبهای جدی گیربکس خودرو میشود.
*توقف پشت چراغهای قرمز طولانی
اگر مدت زمان چراغ قرمز کمتر از یک دقیق بود توصیه میشود که تا اتمام زمان چراغ قرمز پا را بر روی ترمز قرار دهید، اما اگر این زمان طولانیتر از یک دقیقه بود، توصیه میشود که دنده را در حالت خلاص قرار داده و ترمز دستی را فعال کنید. نکته مهم این است.
بسیاری از رانندگان برای توقف پشت چراغ قرمز، بدون انجام مراحل قبل، دنده مستقیما را بر روی حالت P قرار میدهند. این کار ابدا توضیه نمیشود به این دلیل که آسیبهای جدی به گیربکس میرساند.
شما از ما بپرسید!
*پارک کردن
هنگام پارک کردن با یک خودرو دارای گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید اجازه دهید خودرو به طور کامل متوقف شود، سپس دنده را در وضعیت خلاص (N) قرار دهید. پس از این کار ابتدا باید ترمز دستی (در برخی خودروها ترمز دستی دکمهای است) را بکشید تا خودرو بدون حرکت باقی بماند و بعد از آن دنده را بر روی حالت پارک (P) قرار دهید.
بسیاری از رانندگان پس از ایست کامل دنده را از حالت درایو (D) مستقیما بر روی حالت (P) قرار میدهند و بعد از آن به سراغ ترمز دستی میروند. اگر در سربالایی و سرپایینی اینگونه عمل کنیم، پس از تعویض دنده به حالت پارک و برداشتن پا از روی پدال ترمز، یک صدای "تقه" به گوش میرسد. این صدا نشانه خوبی نیست و در بلند مدت موجب آسیبهای جدی گیربکس خودرو میشود.
*توقف پشت چراغهای قرمز طولانی
اگر مدت زمان چراغ قرمز کمتر از یک دقیق بود توصیه میشود که تا اتمام زمان چراغ قرمز پا را بر روی ترمز قرار دهید، اما اگر این زمان طولانیتر از یک دقیقه بود، توصیه میشود که دنده را در حالت خلاص قرار داده و ترمز دستی را فعال کنید. نکته مهم این است.
بسیاری از رانندگان برای توقف پشت چراغ قرمز، بدون انجام مراحل قبل، دنده مستقیما را بر روی حالت P قرار میدهند. این کار ابدا توضیه نمیشود به این دلیل که آسیبهای جدی به گیربکس میرساند.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید.
خودروکار
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها