آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۱۱۸۴
۱۸:۱۸
۱۳۹۷/۱۲/۲۶

آمریکا از فولکس واگن شکایت کرد

پدال نیوز- کمیته بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده آمریکا از شرکت فولکس واگن برای رسوایی خودروهای دیزلی و دستکاری صورت حساب‌های مالی شکایت کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در سال 2015 میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد، چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.
 
فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.
 
حالا بر اساس گزارش رویترز، کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز با طرح یک شکایت از شرکت فولکس واگن و مارتین وینترکُرن ، به عنوان مدیرعامل سابقش به اتهام کلاه برداری از سرمایه گذاران آمریکایی هم‌زمان با رسوایی خودروهای دیزلی در ایالات متحده تحت پیگرد قانونی قرار داده و اعلام کرده است که این موضوع را با قدرت و جدیت تمام دنبال خواهد کرد تا جایی که به نتیجه برسد.
 
این کمیته همچنین خاطرنشان کرده است که مبالغ جابجا شده در آوریل 2014 تا ماه مه 2015 میلادی بالغ بر 13 میلیارد دلار بوده است و این دقیقاً همان زمانی بوده است که نتایج آزمایش و بررسی‌های بازرسان در آمریکا نشان داد که خودروهای دیزلی فولکس واگن دستکاری شده‌اند و در واقع میزان انتشار آلایندگی آنها بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که توسط نرم افزار کنترل آلایندگی تعبیه شده در موتور خودرو نشان و نمایش داده شده است.
 
حالا شکایتی که به تازگی از سوی کمیته SEC آمریکا مطرح شده است، نشان می‌دهد که شرکت آلمانی فولکس واگن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان اروپا و جهان، به انتشار اطلاعات و داده‌های کذب و نادرست در رابطه با صورت حساب‌های مالی ارائه شده به سهام داران و همچنین کیفیت خودرو و سطح آلایندگی آنها پرداخته است و همین امر سهام داران آمریکایی را متحمل ضرر و زیان گسترده‌ای کرده است و در عوض ، خود با مخفی کردن پرونده آلایندگی خودروهای تولیدی‌اش، چند صد میلیون دلار از فروش اوراق بهادار با قیمت‌های بالا و گزاف کسب کرده و به جیب زده که در این صورت باید جریمه و غرامت پرداخت کند.
 
شرکت فولکس واگن در واکنش به انتشار خبر این شکایت، گفته که دادخواهی این کمیته آمریکایی از لحاظ حقوقی نابجا و نادرست بوده و فولکس واگن این موضوع را با جدیت دنبال و از حق خود دفاع خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو