حذف پرداخت نقدی عوارض در چند آزادراه کشور
پدال نیوز: معاون ساخت بزرگراههای کشور گفت: طرح عوارض الکترونیکی خودروها از روز 28 اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور اجرایی میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا و سیما، سید حسین میرشفیع اظهار داشت: صورتجلسه نهایی طرح عوارض الکترونیکی خودروها (ETC) امروز به امضای دستگاههای اجرایی دخیل رسید و مقرر شد از روز ۲۸ اسفند، در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان، ایستگاههای اخذ عوارض سنتی که موجب اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی میشد جمع آوری و غیر فعال شود.
معاون ساخت بزرگراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا تابستان آینده تمام عوارضیهای جادههای سراسر کشور جمع آوری شده و عوارض جادهای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روشهای الکترونیکی پرداخت خواهد شد، گفت: مردم میتوانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشنهای مالی نظیر آپ و اپلیکیشنهای بانکی خود، همچنین از طریق اتصال پلاک خود به سیم کارت یا حساب بانکی خود پرداخت کنند.
وی افزود: در این طرح، خودروها با سرعت معمول از گیتهای محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودروها بعد از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل میشود و دیگر نیاز به توقف، پرداخت و حرکت مجدد برطرف میشود ضمن اینکه این عوارض قابل پرداخت در توقفگاههای بین راهی نیز هست.
میرشفیع گفت: رانندگان خودروها باید در یک زمان مقرر عوارض مربوطه را بپردازند و در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، این خودرو جریمه میشود.
وی افزود: دوربینهای به کار رفته در این طرح از جدیدترین فناوریها برخوردارند و امکان هیچ گونه اشتباه یا سو استفاده و تخلفی در آنها متصور نیست.
معاون ساخت بزرگراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تا تابستان آینده تمام عوارضیهای جادههای سراسر کشور جمع آوری شده و عوارض جادهای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روشهای الکترونیکی پرداخت خواهد شد، گفت: مردم میتوانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشنهای مالی نظیر آپ و اپلیکیشنهای بانکی خود، همچنین از طریق اتصال پلاک خود به سیم کارت یا حساب بانکی خود پرداخت کنند.
وی افزود: در این طرح، خودروها با سرعت معمول از گیتهای محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودروها بعد از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل میشود و دیگر نیاز به توقف، پرداخت و حرکت مجدد برطرف میشود ضمن اینکه این عوارض قابل پرداخت در توقفگاههای بین راهی نیز هست.
میرشفیع گفت: رانندگان خودروها باید در یک زمان مقرر عوارض مربوطه را بپردازند و در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، این خودرو جریمه میشود.
وی افزود: دوربینهای به کار رفته در این طرح از جدیدترین فناوریها برخوردارند و امکان هیچ گونه اشتباه یا سو استفاده و تخلفی در آنها متصور نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها