کد خبر:
۱۰۰۶۴۸ ۱۵:۰۰
۱۳۹۷/۱۲/۱۶
کدام خودروهای وارداتی از گمرک ترخیص می شوند؟
پدال نیوز: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامهای به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانی اعلام کرد آن دسته از خودروهای وارداتی متوقف در گمرک که با انتقال ارز و به صورت گشایش السی وارد شدهاند در صورتی که تا شانزدهم دی ماه امسال قبض انبار دریافت کرده باشند، اجازه ترخیص خواهند داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای تیر ماه امسال دولت واردات حدود ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو را ممنوع کرد. این موضوع باعث شد تا از این تاریخ ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات متوقف شده و این خودروها در مبادی ورودی کشور دپو شوند.
این موضوع مشکلاتی را برای پیش خریداران این خودروها ایجاد کرد تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش هیأت دولت تصویب کرد خودروهای وارداتی موجود در گمرک که تا تاریخ شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کردهاند، اجازه ترخیص خواهند داشت.
این موضوع اما اعتراض رئیس کل بانک مرکزی را به دنبال داشت و عبدالناصر همتی اعلام کرد که برای کنترل بازار ارز تنها به خودروهایی که تا تاریخ شانزدهم مرداد ماه امسال قبض انبار دریافت کردهاند اجازه واردات بدون انتقال ارز را میدهد.
در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامهای دستورالعمل صادره در این زمینه را اصلاح کرده است.
براساس این بخشنامه خودروهای متوقف در گمرک به دو دسته خودروهایی که با انتقال ارز و گشایش السی وارد شدهاند و خودروهایی که بدون انتقال ارز وارد شدهاند، تقسیم شدهاند.
طبق تصمیم وزارت صنعت خودروهای دسته اول (وارد شده با انتقال ارز) در صورتی که تا شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده باشند اجازه ترخیص از گمرک را خواهند داشت.
اما در خودروهای دسته دوم (وارد شده بدون انتقال ارز) تنها آنهایی مجاز به ترخیص هستند که قبض انبار آنها تا شانزدهم مرداد ماه صادر شده باشد.
این موضوع مشکلاتی را برای پیش خریداران این خودروها ایجاد کرد تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش هیأت دولت تصویب کرد خودروهای وارداتی موجود در گمرک که تا تاریخ شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کردهاند، اجازه ترخیص خواهند داشت.
این موضوع اما اعتراض رئیس کل بانک مرکزی را به دنبال داشت و عبدالناصر همتی اعلام کرد که برای کنترل بازار ارز تنها به خودروهایی که تا تاریخ شانزدهم مرداد ماه امسال قبض انبار دریافت کردهاند اجازه واردات بدون انتقال ارز را میدهد.
در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامهای دستورالعمل صادره در این زمینه را اصلاح کرده است.
براساس این بخشنامه خودروهای متوقف در گمرک به دو دسته خودروهایی که با انتقال ارز و گشایش السی وارد شدهاند و خودروهایی که بدون انتقال ارز وارد شدهاند، تقسیم شدهاند.
طبق تصمیم وزارت صنعت خودروهای دسته اول (وارد شده با انتقال ارز) در صورتی که تا شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده باشند اجازه ترخیص از گمرک را خواهند داشت.
اما در خودروهای دسته دوم (وارد شده بدون انتقال ارز) تنها آنهایی مجاز به ترخیص هستند که قبض انبار آنها تا شانزدهم مرداد ماه صادر شده باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها