آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۰۴۱۷
۱۳:۵۱
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مدیرعامل لاستیک بارز عنوان کرد:

صادرات لاستیک داخلی به اروپا ممنوع شد

پدال نیوز- مدیرعامل لاستیک بارز با بیان اینکه با توجه به بروز مشکلاتی در بازار لاستیک ایران صادرات لاستیک به چند کشور اروپایی به دستور دولت ممنوع شد، گفت:‌ لاستیک خودروهای سنگین را با قیمت دلار دولتی و درب کارخانه‌ای به دولت تحویل دادیم و هیچ دخالتی در توزیع آن در بازار نداشتیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، پرویز اخوان در حاشیه همایش بزرگترین اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات، صادرات، برترین شرکت‌های ایران که با حضور مرتضی بانک، مشاور عالی رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد با بیان اینکه نسل جدیدی از لاستیک‌ها در حال تولید است، گفت: برای اولین بار است که لاستیک‌ها با فناوری جدید در کشورمان تولید می‌شود که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف ارز دارد.
 
وی افزود: قیمت این لاستیک‌ها بسیار پایین‌تر از سایر لاستیک‌ها خواهد بود چرا که از مواد اولیه داخلی برای تولید آن استفاده می‌کنیم.
 
وی با اشاره به فعال‌سازی کارگروه داخلی‌سازی در صنعت تایرسازی اظهار داشت: در صنعت تایرسازی به 150 ماده اولیه نیاز است که 50 درصد آن وارداتی و 25 قلم آن کاملاً خارجی است. با فعال‌سازی این کارگروه هفت قلم آن بومی‌سازی شد که این موفقیت با توان شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آمد.
 
مدیرعامل لاستیک بارز ادامه داد: به زودی این لاستیک‌ها به تولید انبوه می‌رسد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه میزان تولید انواع لاستیک چقدر در سال است؟ گفت: در دو کارخانه بارز کردستان و کرمان 140 هزار تن لاستیک تولید می‌کنیم که به چیزی حدود 6 میلیون حلقه می‌رسد و می‌توانیم با این تعداد 50 درصد نیاز بازار را رفع کنیم.
 
وی همچنین درباره اینکه چقدر توانستیم به رفع مشکلات کامیون‌داران در بحث تامین لاستیک کمک کنیم، گفت: برای اولین بار بود که توانسته بودیم صادرات لاستیک به اروپا داشته باشیم اما با توجه به کمبود لاستیک در بازار و ایجاد مشکلاتی برای کامیون‌داران، دولت جلوی صادرات به اروپا را گرفت و فعلاً  صادرات لاستیک به اروپا ممنوع شده است.
 
اخوان تاکید کرد: پس از افزایش قیمت ارز تنها یک بار افزایش قیمت بر روی لاستیک اعمال شد و تمام لاستیک‌های خودروهای سنگین از جمله کامیون‌داران را به دولت تحویل دادیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه لاستیک خودروهای سنگین را با چه قیمتی به دولت ارائه دادید و نحوه توزیع آن چگونه بود؟ گفت: هیچ دخالتی در توزیع آن به کامیون‌داران نداشتیم و تمام سیستم توزیع بر عهده دولت بود. لاستیک با دلار 4200 تومان و قیمت درب کارخانه به دولت تحویل داده شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو