آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۰۲۱۹
۱۳:۱۴
۱۳۹۷/۱۲/۰۸

تحریم‌ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر

پدال نیوز- سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن انتقاد از تصمیم هیات دولت مبنی بر به تعویق انداختن اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد و موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند. این گونه تصمیم‌گیری‌ها هزینه‌های اجتماعی نیز در پی دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، حسین شهیدزاده  با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه قانون هوای پاک به ازای هر موتور انژکتوری که وارد بازار می‌شود یک موتور سیکلت کاربراتوری فرسوده باید از چرخ حمل و نقل خارج شود، اظهار کرد: متاسفانه موتورسازان با لابی و پیش‌کشیدن مسائل تحریم و مشکلات اقتصادی توانستند وزارت صنعت را تشویق کنند که این موضوع را در هیات دولت مطرح کند و اجرای آیین نامه قانون هوای پاک را به تعویق بیندازند.
 
وی با اشاره به اینکه اسقاط یک موتور فرسوده حدود 300 هزار تومان هزینه دارد، تصریح کرد: یک موتور کاربراتوری بطور میانگین 15 گرم آلودگی به ازای هر کیلومتر پیمایش تولید می‌کند درحالی‌که اگر همان موتورسیکلت مجهز به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری شود، میزان تولید آلودگی آن به زیر دو گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند بنابراین تعویق این آیین‌نامه قانونی هزینه‌های اجتماعی در پی دارد.
 
سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه اجرای آیین‌نامه اسقاط موتور سیکلت‌های کاربراتوری سبب می‌شد که در یک دوره چند ساله موتورهای کاربراتوری تهران از چرخه حمل و نقل خارج شوند و دیگر این منبع آلاینده را در پایتخت نداشته باشیم، گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد چرا که در حال حاضر برخی از قسمت‌های موتورسیکلت‌های انژکتوری از خارج از کشور بدون مشکل خاصی وارد می‌شود. موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند و برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده هزینه نکنند.
 
شهیدزاده با اشاره به توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 11 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری شده در کشور وجود دارد که حدود 3 میلیون از آن‌ها در شهر تهران تردد می‌کنند.
بیش از 50 درصد موتورسیکلت‌های کاربراتوری تهران فرسوده هستند
 
سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ابلاغی آیین‌نامه‌های اجرایی هوای پاک، بیش از 50 درصد از موتورسیکلت‌های کاربراتوری شهر تهران فرسوده هستند، گفت: در صورت عدم اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده فعلی، روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو