کد خبر:
۱۰۰۱۲۸ ۱۴:۴۰
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:
جلسه مشترک وزارت صمت با واردکنندگان خودرو برگزار نشد
پدال نیوز- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از برگزاری جلسه ای ناموفق با هدف بررسی شرایط موجود با حضور واردکنندگان خودرو و همچنین خودروسازان کوچک در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این جلسه در حالی برگزار شد که دعوت از فعالان اقتصادی این حوزه طی پیامکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب افزود: قرار بود این جلسه درخصوص معضلات واردات، فروش و بازگشت آرامش به بازار و کاهش التهابات برگزار شود و حتی تاکید شد تا از ذینفعان این حوزه نیز دعوت به عمل آید، اما این جلسه برگزار نشد.
وی با بیان این که این روند نشان می دهد که مسئولان این وزارتخانه به طور سازماندهی شده قصد بی احترامی داشتند، تصریح کرد: با تاخیر در زمان برگزاری جلسه نیز فعالان اقتصادی دعوت شده به جلسه، نسبت به خروج از جلسه اقدام کردند چرا که شان یک فعال اقتصادی شناخته نشده و فعال اقتصادی از اهمیتی برخوردار نیست.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر این رفتار نه تنها با واردکنندگان خودرو و فعالان این حوزه انجام می شود بلکه همه تولیدکنندگان حوزه صنعت نیز از رفتار فعلی اظهار نارضایتی می کنند و همه این موارد منجر به بلاتکلیفی در اتخاذ تصمیم، عدم اجرای مصوبات و تصمیم های گرفته شده و همچنین ارایه گزارش های ناصحیح و غلط به معاون اول و شخص رئیس جمهور شده است.
دادفر با تاکید بر این که یا وزیر صنعت، معدن و تجارت از واقعیت ها خبر ندارد و گزارش ها به درستی به او داده نمی شود، اما به هرحال منجر به زیان فعالان اقتصادی شده است، تاکید کرد: هم اکنون با تصمیم گیری های اشتباه دارایی مردم با بی درایتی و بی کفایتی در حال نابودی است این در حالیست که حتی خودروهایی است که ارز 4200 تومانی به آن ها تخصیص داده شده نیز مسدود بوده که بر این روند نامی جز بی تدبیری نمی توان گذاشت.
وی افزود: در شرایطی که میزان تولیدات داخلی نیز پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان نیست می توان با ترخیص خودروها اندکی از نارضایتی های موجود کاست البته این اقدام از سوی انجمن واردکنندگان انجام و شماره شاسی خودروها و گمرکی که خودروها در آن جا دپو شده، به خریداران اطلاع داده شده است.
او گفت: در حالی گفته می شود دشمنان قسم خورده، ما تحت فشار قرار داده اند که این فشارها داخلی است و به دلیل تصمیم های نادرست طبیعی است نقدینگی سرگردان وارد هر بازاری از جمله خودرو شود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یادآور شد: در سال های گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به تولید رسیده که نشان از تقاضای بازار است این در حالیست که گفته می شود هم اکنون دلالان نسبت به خرید خودرو اقدام کرده اند در حالی که بازار نیاز دارد و برای رفع نیاز اقدام به خرید می شود که لازم است هرچه سریع تر با تصمیم های منطقی و عقلانی تا اندازه ای از نارضایتی های موجود کاست.
وی با بیان این که این روند نشان می دهد که مسئولان این وزارتخانه به طور سازماندهی شده قصد بی احترامی داشتند، تصریح کرد: با تاخیر در زمان برگزاری جلسه نیز فعالان اقتصادی دعوت شده به جلسه، نسبت به خروج از جلسه اقدام کردند چرا که شان یک فعال اقتصادی شناخته نشده و فعال اقتصادی از اهمیتی برخوردار نیست.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر این رفتار نه تنها با واردکنندگان خودرو و فعالان این حوزه انجام می شود بلکه همه تولیدکنندگان حوزه صنعت نیز از رفتار فعلی اظهار نارضایتی می کنند و همه این موارد منجر به بلاتکلیفی در اتخاذ تصمیم، عدم اجرای مصوبات و تصمیم های گرفته شده و همچنین ارایه گزارش های ناصحیح و غلط به معاون اول و شخص رئیس جمهور شده است.
دادفر با تاکید بر این که یا وزیر صنعت، معدن و تجارت از واقعیت ها خبر ندارد و گزارش ها به درستی به او داده نمی شود، اما به هرحال منجر به زیان فعالان اقتصادی شده است، تاکید کرد: هم اکنون با تصمیم گیری های اشتباه دارایی مردم با بی درایتی و بی کفایتی در حال نابودی است این در حالیست که حتی خودروهایی است که ارز 4200 تومانی به آن ها تخصیص داده شده نیز مسدود بوده که بر این روند نامی جز بی تدبیری نمی توان گذاشت.
وی افزود: در شرایطی که میزان تولیدات داخلی نیز پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان نیست می توان با ترخیص خودروها اندکی از نارضایتی های موجود کاست البته این اقدام از سوی انجمن واردکنندگان انجام و شماره شاسی خودروها و گمرکی که خودروها در آن جا دپو شده، به خریداران اطلاع داده شده است.
او گفت: در حالی گفته می شود دشمنان قسم خورده، ما تحت فشار قرار داده اند که این فشارها داخلی است و به دلیل تصمیم های نادرست طبیعی است نقدینگی سرگردان وارد هر بازاری از جمله خودرو شود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یادآور شد: در سال های گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به تولید رسیده که نشان از تقاضای بازار است این در حالیست که گفته می شود هم اکنون دلالان نسبت به خرید خودرو اقدام کرده اند در حالی که بازار نیاز دارد و برای رفع نیاز اقدام به خرید می شود که لازم است هرچه سریع تر با تصمیم های منطقی و عقلانی تا اندازه ای از نارضایتی های موجود کاست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها