کد خبر:
۱۰۰۱۲۴ ۱۴:۳۶
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
معاون فروش سازمان تملیکی:
مرجع قضایی درباره خودروهای دپو شده چه تصمیمی گرفتند؟
پدال نیوز- معاون فروش سازمان اموال تملیکی گفت: مرجع قضایی هنوز درباره خودروهای دپو شده در گمرک به جمع بندی نهایی نرسیده و خودرویی به ما تحویل داده نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، علیرضا روحی علیائی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک اظهار داشت: هنوز هیچ خودرویی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده نشده است.
وی افزود: پرونده خودروها همچنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی قرار دارد.
علیائی توضیح داد: هنوز مرجع قضایی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهای دپو شده به نتیجه نرسیده است. بنابراین مشخص نیست با خودروهای دپو شده، باید مانند کالای قاچاق برخورد کرد، یا کالای متروکه.
عضو هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضایی هستیم.
هیات وزیران اوایل بهمن ماه در جلسه ای با بررسی وضعیت 13 هزار خودروی دپو شده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.
با تصویب هیات وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضایی درباره این خودروها تصمیم گیری کند.
پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شده اند، مشمول مصوبه هیات وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.
وی افزود: پرونده خودروها همچنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی قرار دارد.
علیائی توضیح داد: هنوز مرجع قضایی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهای دپو شده به نتیجه نرسیده است. بنابراین مشخص نیست با خودروهای دپو شده، باید مانند کالای قاچاق برخورد کرد، یا کالای متروکه.
عضو هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضایی هستیم.
هیات وزیران اوایل بهمن ماه در جلسه ای با بررسی وضعیت 13 هزار خودروی دپو شده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.
با تصویب هیات وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهای دپو شده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضایی درباره این خودروها تصمیم گیری کند.
پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرک دپو شده اند، مشمول مصوبه هیات وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها