آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۵۹۰۱۱
۱۲:۱۹
۱۳۹۶/۰۴/۱۶
مدیرعامل بیمه کوثر خبر داد

ساماندهی صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر ایران خودرو

پدال نیوز- مدیرعامل بیمه کوثر گفت: تسهیم صدور بیمه‌نامه‌های محصولات ایران خودرو آغاز شد و بر اساس قرارداد جدید، ایران خودرو از سهم‌خواهی در حق‌بیمه‌ها صرفنظر کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، عبدالرسول عطایی در خصوص آغاز تسهیم صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر از دوشنبه هفته جاری اظهار داشت: در گذشته انحصار صدور بیمه‌نامه محصولات صفر ایران خودرو در اختیار یک شرکت بیمه بود که با اعتراض شرکت‌های بیمه به این انحصار خاتمه داده شد و چند شرکت به این حوزه تولید بیمه نامه ورود کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در عین حال شرکت خودروساز از حق بیمه‌های صادره 17 درصد را مطالبه می‌کرد، افزود: با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های بیمه،مذاکره در این رابطه و حمایت‌های بیمه مرکزی ایران خودرو از این موضع عقب نشست و با توافق شرکت‌های بیمه صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر با توجه به سهم بازار شرکت‌های بیمه میان آنها تقسیم شد.
 
عطایی یادآور شد:البته حضور شرکت‌ها در کنسرسیوم و سامانه طراحی شده به این منظور اختیاری است و الزامی برای حضور 30 شرکت بیمه‌‌گر کشور در آن وجود ندارد.
 
مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه قبلا فقط چند شرکت در حوزه صدرو بیمه نامه محصولات ایران خودرو حضور داشتند و این خودروساز نیز همکاری لازم را در پرداخت حق بیمه‌ها نداشت، افزود: بیمه ایران به نمایندگی از سوی شرکتهای بیمه و سندیکای بیمه‌گران با ایران خودرو وارد مذاکره شد تا تمام شرکت‌های بیمه بتوانند در ایران خودرو حضور یافته و بیمه ‌نامه خود را ارائه کنند.
 
وی گفت: تصمیم گیری برای سهیم کردن همه شرکت‌های بیمه اواخر سال گذشته انجام و از هفته جاری اجرایی شد، بر این اساس قرار شد شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه نامه خودروهای صفر ایران خودرو یک قرارداد متمرکز امضا کرده و بتوانند در آنجا حضور داشته باشند.
 
مدیرعامل بیمه کوثر قرارداد صنعت بیمه با شرکت‌ سایپا را نیزدر دستور کار عنوان کرد و افزود: پس از ایران خودرو قرارداد کنسرسیوم بیمه‌ها با شرکت سایپا به امضاء خواهد رسید.
 
عطایی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید گردش مالی بیمه‌نامه خودروهای صفر هم اکنون چقدر است؟ گفت: در این رابطه حضور ذهن ندارم، اما قاعدتا تعداد خودروهای تولیدی کشور ضربدر 700 الی 800 هزار تومان شود، میانگین و حدود آن دست خواهد آمد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو